HET VERDIEPINGSBLOK

[terug naar: het Basisblok]


De volgende verdiepingsblokken zijn in het schooljaar 2007-2008 door de VGG groep extramuraal afgerond:

Het verdiepingsblok PATHOLOGIE

Het verdiepingsblok BELEID & REGELGEVING

(Klik op één van de verdiepingsblokken voor meer informatie en uitgewerkte opdrachten die online zijn gepubliceerd)

Algemene informatie over het verdiepingsblok:
In het verdiepingsblok wordt kennis en kunde verworven voor een zelfgekozen gebied binnen de ouderenvraagstukken. In het POP zijn hiervoor leerdoelen, een plan van aanpak en de beoordelingscriteria beschreven. Algemene competenties die worden verworven met dit plan voor de verdieping zijn:

  • Het kunnen verplaatsen in de cultuur, ethische aspecten en belevingswereld van cliënten, werkers, doelgroepen en beleidsmakers vanuit bewustzijn en hantering van eigen normen en waarden.
  • In staat zijn kennis en ervaring met een bepaalde doelgroep te vertalen naar een andere doelgroep.
  • In staat zijn methodisch en innovatief te werken en te denken.
  • Kennis hebben van specifieke onderdelen (van de persoonlijke keuze) van het ouderenbeleid in Nederland.
  • Specialistische kennis hebben van een subgroep binnen de doelgroep ouderen.
  • Vaardig zijn in het werken volgens een gekozen methodiek, waarin men zich heeft bekwaamd tijdens de verdieping (bijv. narratief werken).