ESTHER STELT ZICH VOOR

[ga naar: VGG studenten]

Hallo mensen,

Hier dan het laatste en langverwachte verhaal over mij als laatste in de rij van de extramurale projectgroep.
Aangezien ik totaal geen computerfreak ben heeft het wat lang op zich laten wachten.
Allereerst zal ik mij even voorstellen:
Ik ben Esther Nijhof, 21 jaar oud en ik kom uit Enter.
Ik kom uit een gezin met twee kinderen, waarvan ik er een ben. Mijn zus is 23 jaar de opleiding tot bedrijfseconomie afgerond. Mijn vader is klompenmaker en mijn moeder is huisvrouw en helpt ook graag een handje mee in de klompenmakerij.
Mijn hobby’s zijn zwemmen, winkelen, uitgaan, mijn vriend en lol maken met mijn vriendinnen. Vóór de opleiding tot verpleegkundige, heb ik de opleiding tot doktersassistente afgerond.
Ik vond het erg leuk en afwisselend werk, maar helaas waren er in die tijd weinig banen te krijgen in deze richting, en zeker niet voor een volledige werkweek. Vandaar dat ik verder ben gaan leren.
Ik zit momenteel in het derde jaar en we zijn druk bezig met het afronden van de minor oudervraagstukken. Vanaf 11 februari zal ik 3 dagen stage lopen binnen
de extramurale zorg. Ik neem deel aan het VGG- project. Dit betekent verpleegkundige in de gerontologie-geriatrie.
Het project houdt zich dus bezig met het ouder worden. Ik heb gekozen om in de extramurale zorg stage te lopen, omdat ik dit het meest afwisselend vindt.
Ik heb gekozen voor dit project, omdat er bij mij in de omgeving weinig stageplekken waren in de extramurale zorg en ik toch graag een stageplek dichtbij wilde hebben.
Het leuke aan dit project is dat je in groepsverband werkt en dat je ook echt wat kunt betekenen voor de organisatie. Samen met de organisatie streef je naar een win-win situatie.
Wij gebruiken het als beroepsproduct voor in ons portfolio en de instelling gebruikt het in de praktijk. Mooier kan toch niet?
Ik werk zelf als oproepkracht verzorgende C bij Thuiszorg Noord West Twente in Rijssen, verder verricht ik nog verschillende schoonwerkzaamheden bij mijn oom.
In afgelopen zomervakantie heb ik als doktersassistente gewerkt bij de groepspraktijk in Rijssen, dit was erg leuk en ik heb er ook veel van geleerd.
Ik heb 3 medestudenten, die ik u ook even kort wil voorstellen:
Melissa en Wendy komen uit Markelo, het beroemde plaatsje waar het naar mijn idee alleen zaterdagavond druk is.
Bram komt uit de grote stad Enschede, waar wij onze opleiding volgen.
Hij is de enige man in onze groep, bij voorbaat wens ik je extra sterkte toe in deze zware periode.
Ik dacht dat ik redelijk veel verteld heb over mijzelf en mijn medestudenten.
Daarom wens ik mijn medestudenten een leuke periode toe, net zoals iedereen die ons verder begeleid en helpt met het vertrekken van ons project! Alvast hartelijk dan hiervoor!
Als alles naar wens verloopt zal onze opleiding in juni 2009 afgerond zijn.

Groetjes,
Esther Nijhof!

[ga naar: VGG studenten]